Головна > Компанія > Новини компанії  >  85 років відзначає компанія «Біонорика»: тільки вперед!

85 років відзначає компанія «Біонорика»: тільки вперед!

У цьому році німецька фармацевтична компанія Біонорика святкує ювілей. За 85 років на ринку був виконаний величезний ривок від невеликого приватного підприємства до корпорації зі світовим ім’ям. Біонорика здобула популярність серед лікарів та фармацевтів не лише як виробник якісних рослинних препаратів, але і як компанія, що використовує особливий підхід до своєї продукції на всіх етапах її життєвого циклу – від вирощування сировини до реалізації кінцевому споживачу в аптеці – концепцію фітонірингу.

Редакція щотижневика “АПТЕКА” поспілкувалася з генеральним директором ТОВ «Біонорика» в Україні Тамарою Мокроусовою.

— В нинішньому році компанія «Біонорика» відзначає 85 років з моменту заснування в Нюрнбергу (Німеччина). З чого усе починалось?

— Компанія була зареєстрована в 1933 р дідом чинного голови правління, Йозефом Поппом. Він був фармацевтом і мав у своїй колекції декілька томів із рецептами на основі лікарських рослин. Спочатку це була невелика аптека, що забезпечувала населення міста ліками, виготовленими екстемпорально. Перші кроки до розширення виробництва були зроблені спадкоємцями Йозефа Поппа після закінчення Другої світової війни, але на масштабні рейки компанія стала наприкінці 70-х років, коли компанію очолив Міхаель Попп, онук засновника Біонорики, на той час бізнесмен-початківець.

— Як відбувається процес виробництва сьогодні, враховуючи розширення компанії та розвиток технологій?

— Безумовно, глобалізація – це виклик для будь-якої компанії. Дефіцит сировини, нестача виробничих площ, складності з персоналом – все це компанія переживає в зв’язку з виходом на азіатські та американські ринки, і питання про розширення бізнесу виникає кожні 5 років. Проте якість завжди була і залишається пріоритетом компанії і важливою складовою нашої філософії фітонірингу. Ми намагаємося тримати всі технології та етапи виробництва у власних руках для відповідності заявленим критеріям. Повний контроль етапів виробництва, починаючи від селекції насіння до якісного лікарського препарату на виході, – дуже трудомісткий і витратний процес, так як рослинна сировина вимагає особливого підходу, знань та зусиль. Тому сьогодні стає актуальним питання не тільки про відкриття нових виробничих майданчиків, а й про інвестиції в розробку технологій і методів контролю якості кінцевого продукту.

— Фітоніринг – родзинка компанії, філософія, з якою «Біонорика» підходить практично до всього, що вона робить, і з нею ж пов’язані безліч проектів. Наприклад, відкриття спеціалізованих відділів у аптеках по всьому світу, в тому числі і в Україні – Фітотека® / Phytothek®.

— Фітоніринг передбачає використання якісної сировини і новітніх технологій виробництва, щоб отримати якісний препарат. Разом з тим нині, в умовах конкурентної боротьби за кінцевого споживача, вкрай важливо у тому числі якісно запропонувати продукт. Тому Фітотека® / Phytothek® є продовженням фітонірингу і кроком до того, щоб фармацевт міг правильно подати інформацію, розповісти про особливості препарату і розкрити душу фітонірингу перед пацієнтом. Ось чому ми робимо велику ставку на цей проект. В Україні даний напрям активно розвивається останні 6 років.

— Цей проект тісно пов’язаний і з іншими проектами, що підтримує компанія «Біонорика».

— Так, для його підтримки стартував освітній проект «Експерт у фітотерапії», адже Фітотека® / Phytothek® – це не просто гарне місце на полиці, це можливість отримати грамотну фармацевтичну консультацію та опіку. Як випливає з назви, ми пропонуємо фармацевтам стати експертами в питаннях фітотерапії, дізнатися більше про препарати компанії «Біонорика» і властивості їх компонентів. Ми дуже пишаємося тим, що наші препарати мають вагому доказову базу. Адже власник компанії проф. Міхаель Попп вкладає в науково-дослідницьку діяльність більше третини усіх доходів від продажу препаратів по всьому світу.

— Які науково-дослідницькі цілі ставить перед собою компанія «Біонорика» на найближче майбутнє?

— Цілі дуже амбітні: від нових технологій виробництва і контролю якості, до виведення на ринок нових препаратів. Також – продовження досліджень вже існуючих екстрактів з метою розширення показань до застосування давно відомих брендів компанії.

Завдяки зусиллям проф. М. Поппа при підтримці влади Тіроля створений науково-дослідницький інститут з вивчення лікарських рослин в Інсбруку (Австрія) – так звана фітонірингова долина. На сьогодні проаналізовано та досліджено понад 100 нових лікарських рослин і 1000 рослинних інгредієнтів. Проводяться дослідження ефективності комбінацій рослинних екстрактів у лікуванні захворювань шлунково-кишкового тракту, неврологічних захворювань. Я сподіваюсь, у найближчі 2-3 роки ми отримаємо нові препарати.

— У портфелі компанії є 2 яскравих лідера, які у своїх конкурентних групах займають лідируючі позиції за обсягом продажів. Як ви гадаєте, чим зумовлений таких успіх?

— У нас є 2 бестселлери – це бренди КАНЕФРОН® Н і СИНУПРЕТ®. Безумовні лідери у своїх групах завдяки популярності ефективної фітотерапії серед лікарів та пацієнтів. Пацієнт сьогодні дуже грамотний та прискіпливий. Вже усі знають про ризики безконтрольного використання антибіотиків, а різноманіття препаратів на полиці вимагає диференційованого підходу до вибору. Потреба лікаря – вибір ефективного комплексного лікування з мінімальними побічними ефектами, потреба фармацевта – грамотна рекомендація якісного та ефективного препарату за розумною ціною, і одночасно залучення покупця до аптеки, і потреба пацієнта – максимально швидке і ефективне повернення втраченого якості життя. Все це пропонує наша компанія, і рейтинги препаратів на ринках лише відображають дійсність.

— Які головні досягнення компанії за останні роки?

— З комерційної точки зору, це виведення на світовий ринок препарату СИНУПРЕТ® ЕКСТРАКТ із посиленою концентрацією лікарських рослин. В Європі з новинкою ознайомились у 2012 р, і сьогодні частка СИНУПРЕТ® ЕКСТРАКТ займає вже майже половину обсягу продажів усього бренду СИНУПРЕТ® у грошовому вираженні. На українському фармринку новинка з’явилася відносно нещодавно – у 2017 р. Це наше Сьогодення. З точки зору інвестицій та інновацій це, звичайно, фітонірінгова долина. Це наше Майбутнє. Вважаю досягненням продовження соціальних проектів – розвиток фонду Фітокідс, який на даний момент перейменований в «Leon Heart», для підтримки дітей, які перебувають на тривалому лікуванні в лікарнях. Гроші цього фонду йдуть на створення ігрових і реабілітаційних кімнат у медзакладах, надання медичного обладнання, ремонт відділень, організацію дитячих свят. Leon Home (ігрові кімнати) відкриваються по всій Європі, у тому числі і в Україні.

— Які подальші плани, нові планки, напрямки розвитку?

— У пріоритеті – пацієнт і його здоров’я. Робимо все можливе для максимального задоволення вимог нашого пацієнта. Тільки Якість, Ефективність та Безпека – гаранти лояльності до наших продуктів. Всі ставки на це і зараз, і в глобальній перспективі.

 

P.S. Користуючись нагодою, хочу привітати всіх провізорів і фармацевтів з професійним святом і побажати благополуччя, здоров’я та успіхів у їх надважливій та нелегкій роботі.

Прес-служба “Щотижневика АПТЕКА”

 

КОМПАНІЯ «БІОНОРИКА» В УКРАЇНІ

  • У 2017 р. «Біонорика» відсвяткувала 15 років роботи в Україні.
  • Протягом останніх 10 років компанія входить до топ-30 маркетуючих організацій за обсягом роздрібних продажів лікарських засобів у грошовому вираженні, а бренди СИНУПРЕТ® і КАНЕФРОН® H є лідерами за цим показником у конкурентних групах (R05X та G04B X50 відповідно)*.
  • З 2002 р. відкрито 9 Фітолндів у таких містах: Київ, Дніпро, Харків, Львів, Івано-Франківськ, Херсон, Донецьк, Євпаторія.
  • З жовтня 2002 р. стартував проект Фітотека /Phytothek®. Сьогодні його підтримують вже 34 аптеки/ 14 мереж / 9 міст (Київ, Харків, Дніпро, Львів, Одеса, Полтава, Вінниця, Краматорськ, Чернігів). Також відкрита Інтернет-Фітотека (на сайті “9-1-1″).
  • З 2012 р сертифіковане навчання в рамках проекту «Експерт у фітотерапії» пройшли понад 8 тис. фармацевтів.
  • На базі Національного фармацевтичного університету (НФаУ) відкрито дві навчальних кімнати з відділом Фітотека.